Hye, strangers nice to meet you ^^

Sunday 17 April 2011

TAK APA!


TAK APA nanti sampah tu orang lain kutiplah......TAK APA kita rosakkan telefon awam nie besok orang lain repairkanlah.....TAK APA kalau tak jawab mak panggil pun TAK APA bukan penting pun....TAK APA tak siap kerja sekolah pun nak risau apa esok kan ada..TAK APA aku tak kisah kalau aku tak guna signal nak masuk simpang,bukan aku yang susah......TAK APA tak pegi kerja bukan aku rugi apa pun....TAK APA,tak dengar cakap orang lain. Buat apa nak dengar aku ok je what?



Sikap yang selalu kita amalkan dalam hidup.Sikap TAK APA nie jugaklah, yang buat kita susah.....Kena marahlah,kena pecatlah,kena dendalah macam2!Kenapa kita amalkan sikap nie kalau dah tahu membebankan?Kita suka buat benda yang menyusahkan diri kita....Kenapa agaknya.Sebab kita tak nak terima pembaharuan dalam hidup kita.Nak ikut kepala kita je,orang lain semua salah kita jew betul?Itu pentingkan diri sendiri namanya......


Kadang-kadang kita kena terima pembaharuan dalam hidup baru kita boleh maju,memanglah kita rasa diri kita betul tapi sesekali dengarlah jugak pendapat orang lain.Tak ada orang kat dalam dunia ni yang SEMPURNA,so tak payah lah nak syok sendiri........Sebenarnya musuh adalah orang yang patut kita dekati tahu sebab apa?Sebab hanya musuh nampak kelemahan kita.....So pergilah tanya musuh korang apa kelemahan korang^^





TAK APA aku tak sembahyang besok kan ada...........Andai kata besok korang dah tak ada agak-agak sempat ke nak TAUBAT?!

FIKIRKANLAH KAWAN 

No comments:

Post a Comment

Followers