Hye, strangers nice to meet you ^^

Saturday 13 August 2011

Betul Ke Aku?



Assalamualaiku,dah selalu sangat cakap bahasa inggeris sekali sekala cakap bahasa melayu apa salahnyer kan?Hrmm okay, tajuk entry kiter hari nie....Betul kew aku? Maksudnya eh betul ke nie aku? Ha okay macam sama jew kan...Hahaha,kadang-kadang kita tak perasan yang selalu tengking mama dan abah tu betul kew kita? Iyer kew kite ke yang cakap kasar dengan abang dan kakak kite? Betul tak kawan-kawan??? Cube kiter renung jauh sikit...Cube fikir aku nie betul ke suka marah-marah mama?Marah abah? Kenapa aku buat macam tu? Kite tau berdosa besar kalau menengking mak ayah tapi kite tetap jugak buat....Agak-agak kenapa? Iyer betul sebab kite tk pandai nak kawal perasaan kiter ditambah pulak dengan syaitan yang bergayut-gayut dimulut kite yang menyuruh kiter bercakap kasar....Astagfirullahhalazim,bayangkanlah masa kite tengking-tengking tu Allah tarik nyawa kita waktu tu jugak....Ha kan mati sia-sia jew,mati dalam keadaan marah. Kalau boleh elakkan lah marah-marah....Tahu tak bila kita marah beribu-ribu sel kita mati?Iyer tak tipu betul,so kalau tak nak sel-el dalam badan mati kurangkanlah marah yew.Tambah pulak kita dalam bulan ramadhan nie kan...Jadi,sekadar untuk renungan nasihat mengnasihati....Supaya Allah pelihara kite semua supaya tidak terjurumus ke neraka jahanam Insyallah.....


No comments:

Post a Comment

Followers